Latest decisions of the FIA World Motor Sport Council concerning Karting

Latest decisions of the FIA World Motor Sport Council concerning Karting

Amendments to Homologation Regulations
Racing overalls for drivers, section 8.11:
The approval of overalls for kart drivers is the subject of a new procedure corresponding to the introduction of the new N2013 standard and leading to a new label. Overalls can be used for up to five years from their date of manufacture.
The materials used for making overalls (leather or textile) must comply with ISO and EN standards currently in force concerning their resistance to various stresses (tear strength, abrasion, heat, cleaning, dyeing, safety components, comfort … ) and ensure quality and protection higher than in the past, with a classification by activity, level 1 for leisure and level 2 for competition.
Date of mandatory implementation of the new standard: 01/01/2014. Production of overalls according to the old standard will not be allowed from 01/02/2014.

Amendments to the Technical RegulationsGeneral requirements for Karts in Group 1 and Group 2, sections 4.2.3 and 5.2.1 respectively for KZ1 and KZ2 engines: adding inserts in the pipes is now an unauthorized change. Article 12 covers KZ1 and KZ2, the crankcase must consist of two parts. Only inserts for crankshaft bearings and fastening elements (thread, the centering pin) are allowed.

Date of application: 01/01/2014

Dernières décisions du Conseil Mondial du Sport Automobile de la FIA concernant le Karting

Amendements au Règlement d’Homologation
Combinaison pour les pilotes, article 8.11 :
L’homologation des combinaisons de pilote de karting fait l’objet d’une nouvelle procédure correspondant à la mise en place de la nouvelle norme N2013 et donnant lieu à un nouvel étiquetage. Les combinaisons pourront être utilisées pendant cinq ans maximum à partir de leur date de fabrication.
Les matériaux utilisés pour la confection des combinaisons (cuir ou textile) devront satisfaire aux et EN actuellement en vigueur concernant leur résistance à différentes contraintes (déchirement, traction, abrasion, chaleur, nettoyage, teinture, innocuité des composants, confort …) et assurer une qualité ainsi qu’une protection plus élevées que par le passé, avec une classification selon l’activité, de niveau 1 pour le loisir et de niveau 2 pour la compétition.
Date de mise en place obligatoire de la nouvelle norme : 01/01/2014. La production de combinaisons conformément à l’ancienne norme ne sera plus autorisée à partir du 01/02/2014.

Amendements au Règlement Technique

Prescriptions Générales pour les Karts du Groupe 1 et du Groupe 2, articles 4.2.3 et 5.2.1 concernant respectivement les moteurs KZ1 et KZ2 : l’ajout d’inserts dans les conduits fait désormais partie des modifications non-autorisées. L’article 12 précise, pour les KZ1 et KZ2, que le carter moteur doit être constitué de 2 parties. Seuls des inserts pour les roulements du vilebrequin et des éléments de fixation (Taraudage, pion de centrage) sont autorisés.

Date d’application : 01/01/2014

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